Ții dietă și nu ai dat un gram jos? Iată ce greșeli majore faci. Specialiștii în nutriție spun că cei care țin o dietă și nu slăbesc fac cinci greșeli majore. Elimină din alimentația zilnică fructele, legumele, lactatele (în special cele proaspete) și cereale integrale.

Ții dietă și nu ai dat un gram jos? „Greşeala cea mai frecventă într-o cură de slăbire este eliminarea din alimentaţie a alimentelor precum fructe, legume, lactate (în special cele proaspete) sau cereale integrale. Aceste produse trebuie consumate în cantităţi mai mici decât de obicei, nu excluse”, explică Ionuț Ștefan, consultant în nutriție.

Evitarea micului dejun, cea mai mare greşeală

Săritul peste masa de dimineaţă pare doar o simplă metodă de a scăpa de calorii, însă acest lucru nu face decât să accentueze senzaţia de foame care vă va urmări toată ziua. Din această cauză, foamea care este mai greu de potolit vă va determina să mâncaţi chiar dacă nu aţi programat.

Mai mult, seara creşte tentaţia de a consuma porţii supradimensionate, cu multe calorii. De aceea, specialiştii recomandă să mâncaţi la micul dejun alimente bogate în proteine şi fibre, pentru că ele menţin starea de saţietate în timpul zilei.

„Un mic dejun sănătos este compus din cereale integrale şi lactate degresate (iaurt sau lapte), fructe sau brânzeturi uşoare (brânză de vaci, urdă, brânză perlată, mozzarela) cu 1-2 felii de pâine integrală. Nu înlocuiţi mâncarea de la micul dejun cu cafea”, recomandă nutriționistul.

Bei prea puţină apă

Nu reușești să slăbești? Un consum mic de apă într-o cură de slăbire este o greşeală des întâlnită, în condiţiile în care apa este esenţială pentru arderea caloriilor. Dacă organismul nu este hidratat, metabolismul e mai lent. „S-a dovedit că ingestia de apă plată favorizează scăderea în greutate. Un consum redus de apă duce la apariţia constipaţiei, rinichii sunt «fortaţi», iar urina este hiperconcentrată, putându-se dezvolta calculi renali”, mai explică Ionuț Ștefan.

Citește continuarea…