Te simți mereu obosit? Uite 10 alimente care vă scapă de oboseală natural!

Ei bine, specialiștii spun că și alimentația este esențială pentru a-ți oferi energia de care ai nevoie zilnic. Ei spun că nu contează cât dormi sau ce activități faci pe parcursul zilei, ci alimentația este problema ta.

Te simți mereu obosit? Uite care sunt cele 10 alimente care-ți reduc oboseala

Mirodenii naturale. Sosul de soia și miso sunt două dressinguri care oferă mâncărurilor un gust deosebit și fac parte din categoria de alimente care reduc oboseala.

Sosul de soia se adaugă, în general, în preparate pe bază de orez, paste sau pește și are foarte puține calorii.

Citește și: ANSVA: Fructele şi legumele din import au o cantitate redusă de reziduri pesticide

Miso este o pastă obținută din boabe de soia fermentate și este folosit pentru asezonarea supelor și a tocănițelor.

2. Cafea (în doze limitate). Cafeaua este utilă în anumite momente, dar poți să apelezi și la alte alimente care îți îmbunătățesc dispoziția.

De exemplu, ciocolată sau ceai. Însă, dacă bei mai mult decât este necesar, te poți confrunta cu efecte secundare, precum dureri de cap, anxietate, insomnie sau nervozitate.

3. Sare de mare și alge. Aceste alimente sunt sănătoase și te ajută să combați oboseala.

Poți să le combini cu alte alimente, cum ar fi orezul și să le asezonezi în așa fel încât să diminuezi acel gust caracteristic.

Sarea roz sau sarea de mare sunt două opțiuni minunate pentru a reduce efectele negative ale consumului de sodiu, printre care se numără și lipsa de energie, potrivit dozadesanatate.ro.

4. Fructe proaspete. Un măr, o portocală sau o pară reprezintă gustarea sau desertul ideal dacă te simți obosită. Și sucurile naturale făcute acasă sunt o altă opțiune excelentă. Este recomandat să le consumi înainte de a face sport sau pentru a face față unei zile încărcate la serviciu sau la școală.

5. Semințe. O mână de semințe de chia, de susan sau de dovleac la micul dejun îți oferă energia de care ai nevoie pentru a începe ziua în forță. Le poți adăuga  în smoothie-uri, sucuri sau iaurt.

6. Iaurt. Acest produs lactat este opțiunea ideală dacă ești la dietă sau dacă vrei să-ți asiguri doza zilnică de calciu. Iaurtul se poate combina cu ovăz, stafide, migdale sau semințe de chia.

7. Cereale integrale. Orezul, orzul și quinoa sunt trei exemple de cereale integrale pe care este indicat să le consumi dacă ești obosit.

Acestea conțin o doză sănătoasă de carbohidrați care se transformă în energie atunci când îi consumi.

8. Legume crude. Morcovi, țelină și roșii. Ar trebui să adaugi legume în stare crudă în salate și atunci când vremea este rece. Asta pentru că te umplu de energie!

9. Fructe oleaginoase. Fructele oleaginoase sunt ideale pentru a fi servite dimineața sau seara, atunci când te simți lipsită de vitalitate.

O mână de migdale, nuci sau alune caju este de ajuns pentru a te pune pe picioare,deoarece fac parte din categoria de alimente care reduc oboseala.

10. Pește ne oferă o doză generoasă de substanțe nutritive (cum ar fi acizi grași Omega-3) care se transformă în energie și care ajută la regenerarea țesuturilor.

Pe lângă aceste alimente recomandate de specialiști, nu uita să bei apă, deoarece uneori cauza oboselii este deshidratarea. Acei doi litri pe zi sunt absolut necesari!