Te culci acum și ai mâncat? Foarte rău! De fapt, nici nu mai contează dacă tocmai ai făcut acest lucru. Dar…

Când vine vorba de gustări cu  o  oră sau două  înainte de ora de culcare, există câteva lucruri demne  de luat  în considerare:  În primul rând, cercetările au asociat  mâncatul  noaptea  târziu  cu  potențialul de creștere în greutate.  Pe de altă parte, dacă foamea nu vă dă pace, alegeți alimente ușoare.

Te culci și ai mâncat –  Ce e de făcut?

Apelați  la una dintre gustările care induc somnul,  fără  a  vă  da senzația de îmbuibare, sugerează nutriționista  Janet  Brill. Puteți mânca alimente care vă  ajută să dormiți fără senzația de balonare. Vorbim despre cereale integrale,  un fel de carbohidrați complecși  ( fulgi de ovăz sau fulgi de porumb sau  tărâțe). Dare, după cum notează și doctorulzilei.ro,  sunt  ușor de digerat  și au   puține  calorii  pentru o porție, spune Brill.  Se toarrnă într-un pic de lapte,  pentru un supliment de  triptofan  și proteine.

Citește și: Psiholog celebru: "Stai intre oamenii cu probleme, nu fugi de ei"

Cu  un aport  mic de calorii, veți obține efectul  de relaxare  oferit  de triptofanul  din produsele lactate,  precum și  aportul  de proteine satisfăcător, spune Brill.  În plus, iaurtul  poate ajuta  la  calmarea  stomacului,  asa încât  este  puțin probabil să vă  treziți  cu arsuri la stomac sau indigestie, beneficiind  în schimb de un somn odihnitor.

Morcovii sunt și ei recomandați. Dar intrăm deja în povești de neadormit copiii.