Te-ai îngrășat după sărbători? Iată 8 alimente care te ajută să scapi de kilograme rapidÎn perioada sărbătorilor de iarnă oamenii s-au încărcat spiritual, dar și alimentar. Dacă hainele au devenit brusc mai mulate pe corp, mai jos găsiți o listă cu opt alimente care reduc apetitul şi vă ajută să daţi jos burta fără efecte adverse asupra sănătăţii, pe termen lung.

Te-ai îngrășat după sărbători? Iată opt alimente care te ajută să scapi de kilograme rapid

1. Iaurtul grecesc menţine senzaţia de saţietate

Ceea ce face iaurtul grecesc ideal în curele de slăbire este conţinutul mare de proteine. Obţinut din lapte de capră sau oaie, iaurtul grecesc are de două ori mai multe proteine decât iaurturile de vacă. Proteinele rămân în stomac pentru mai mult timp, spun specialiştii, ceea ce menţine senzaţia de saţietate.

„Procesul de metabolizare este mai lent decât în cazul carbohidraţilor şi la fel absorbţia lor. În acest caz, eliberarea de energie se face în trepte”, explică Ionuţ Ştefan, consultant în nutriţie.

Dezavantajul este că unele iaurturi greceşti au mai multă grăsime decât cele din lapte de vacă. Deci, în dietele de slăbit sunt recomandate cele degresate şi cele cu conţinut scăzut de zahăr.

2. Ceaiul verde arde grăsimile abdominale

Mai multe studii sugerează că ceaiul verde ajută la pierderea în greutate, prin stimularea organismului să ardă grăsimi abdominale. Pentru ca efectul să fie cel scontat este necesar să beţi ceai verde de mai multe ori pe zi.

„Dar atenţie! Folosit în cantităţi mari, dă o falsă scădere în greutate prin deshidratarea pe care o produce datorită efectului său diuretic”, avertizează Ionuţ Ştefan.

3. Scorţişoara aduce savoare fără calorii

Studii recente arată că scorţişoara poate avea un efect de stabilizare a nivelului de zahăr din sânge. Acest lucru ar putea reduce pofta de mâncare, mai ales în cazul persoanelor care suferă de diabet zaharat de tip 2, spun nutriţioniştii.

Puneţi scorţişoară în cafea, ceai sau chiar în iaurt, pentru a adăuga un plus de savoare fără a multiplica numărul de calorii.

4. Ardeiul iute te ajută să mănânci cu măsură

Gustul picant al ardeiului iute este dat de o substanţă fără miros numită capsacină, care se pare că are capacitatea de a reduce apetitul şi de a accelara metabolismul pentru perioade scurte de timp.

În plus, oamenii au tendinţa de a mânca mai puţin atunci când mâncarea este picantă.

„Mâncărurile condimentate dau o senzaţie de saţietate precoce prin iritarea mucoasei digestive, dar trebuie consumate cu măsură întrucât pot provoca afecţiuni ale esofagului, gastrice sau colorectale”, atenţionează nutriţionistul.

Citește continuarea…