Perioada de post înseamnă că trebuie să ne ținem departe de tot ce înseamnă aliment de origine animală.

Toate bune și frumoase, dar ce te faci când vrei să compensezi lipsa proteinelor și, fără să vrei, poate, aduci în farfurie alimente care pot aduce cu ele alte efecte.

De pildă, să te îngrași. De la ce?

Medicul nutriționist Mihaela Bilic ne explică despre ce e vorba, așa cum relatează portalul www.adevarul.ro.

”Cea mai mare putere saţiogenă o au proteinele, iar în post nu avem proteine pure.

Când mâncăm un ou sau o bucată de carne, avem numai proteine, niciun gram de carbohidraţi, însă când postim, proteine vegetale găsim doar în leguminoase: fasole, mazăre, linte, năut, soia.

Citește și: Nutritionist celebru: "Nu s-a inventat nimic mai echilibrat in materie de nutritie"

Din păcate, acestea vin la pachet cu carbohidraţii, adică avem undeva între 10-20 la sută proteine, dar avem si carbohidraţi.

Puterea lor saţiogenă este mai mică, aşa că avem tendinţa să punem şi nişte pâine lângă”, a spus medicul nutriţionist Mihaela Bilic.

Așadar mare atenție la câtă pâine aduceți în farfurie!