Meniu sanatos de Craciun! Kinga Sebestyen, antrenoare renumita de Kangoo Jumps, a impartasit cateva reguli de baza pentru cei care vor sa se bucure de bucatele apetisante de Craciun, dar in acelasi timp sa isi pastreze si silueta.

„Meniul tradițional de Crăciun românesc îngreunează digestia pentru că are multe grăsimi și asocieri de alimente nu tocmai fericite. Dacă mai ții și post înainte, el vine ca un șoc pentru digestie.

Scoateți din meniu mezelurile și cârnații foarte grași, precum și salata de beouf cu multă maioneză

Cu grijă și răbdare, putem alterna meniul clasic introducând alimente ce ne oferă o stare de bine. Mai întâi, scoateți din meniu mezelurile și cârnații foarte grași, precum și salata de beouf cu multă maioneză, dressing-urile grase, precum și dulciurile cu mult foietaj, cremă și zahăr presărat deasupra.

Combinația de grăsime animală foietaj și zahăr este una din cele mai nefericite pentru sănătate și pentru siluetă. De asemenea, după ce epuizați acest tip de preparate, în zilele de după Crăciun, nu continuați cu pizza, hamburgeri sau pui prăjit în ulei de la diverse gast food-uri. Îngreunați și mai mult situația!, spune Kinga Sebestyen.

Antrenoarea de Kangoo Jumps a marturisit cu ce alimente prefera sa inlocuiasca preparatele clasice de Craciun.

„Dacă am poftă de carne, aleg curcan la grătar, alături de multă salată și fără dressing. Sau pește, în mod special seara. Dacă am poftă de snaksuri, nu mă refugiez în chips-uri sau tot felul de gustări cu multe E-uri, ci ronțăi morcovi, castraveți, țelină sau gulii feliate. Migdale sau nuci, de asemenea. Îmi fac supe și ciorbe cu multe legume.

Un sfat bun este să consumați ananas proaspăt

Mănânc o felie de cozonac atunci când am poftă de dulce. Stau departe de deserturi cu mult zahăr și nu beau sucuri carbogazoase. Prefer apa sau ceaiurile neîndulcite. Sărbătorile pot fi la fel de frumoase și fără să ne refugiem îm mâncare nesănătoasă. Zi de zi faceți mișcare măcar o jumătate de oră. Mergeți la plimbare după masă. Un sfat bun este să consumați ananas proaspăt (nu din conservă!). Ajută digestia extraordinar de bine!”, declara Kinga Sebestyen, potrivit Libertatea.