Un celebru medic nutriționist a sintetizat în 12 sfaturi practice, regulile de la care nu trebuie să te abați pentru a fi sănătoasă și frumoasă.

 

În lupta cu kilogramele în plus, adesea tinzi să sari niște etape. Înfometarea ți se pare calea cea mai scurtă, deși anevoioasă. Dar, dacă vrei să fii și sănătoasă și să arăți și bine, trebuie să respecți câteva reguli alimentare de bază. Află de la medicul nutriționist Mihaela Bilic cel 12 reguli de aur.

 


1. Consumă zilnic legume proaspete
Deoarece sunt bogate în vitamine, minerale, fibre, apă, dr.

Mihaela Bilic te sfătuieşte să le consumi în cantităţile dorite. În plus, având foarte puţine calorii, legumele nu îţi vor afecta silueta.

Citește și: Nutriționist celebru, sfat pentru creșterea imunității: „Tot ce încălzește și activează corpul, ne ferește și de boli”

2. Slabire rapida: Alege produsele din făină integrală
De fiecare dată când alegi pâine, paste sau alte produse făinoase asigură-te că optezi pentru cele din făină integrală. Dr. Bilic susţine că aceste produse (pâinea neagră ) au un conţinut ridicat de fibre, vitamina E şi minerale.

3. Consumă săptămânal leguminoase
Este recomandat să consumi în fiecare săptămână leguminoase, cum ar fi lintea, năutul, mazărea, fasolea boabe. Acestea sunt foarte bogate în proteine vegetale şi fitonutrienţi.

4. Slabire rapida:Bea multă apă

Dr. Bilic recomandă un consum ridicat de apă plată, chiar şi atunci când nu simţi că îţi este sete.

5. Limitează consumul de sare şi produse sărate
Nu este recomandat să exagerezi cu anumite produse care au în conţinutul lor foarte multă sare. Printre aceste produse se numără: mezelurile, afimăturile, produsele de patiserie, brânzeturile fermentate. De asemenea, încearcă să înlocuieşti sarea cu diverse mirodenii în preparatele gătite.

6. Elimină zahărul şi înlocuieşte-l cu fructe
În locul deserturilor din comerţ pe care le iei ca gustare este de preferat să alegi fructele proaspete.

7. Slabire rapida: Limitează consumul alimentelor gata preparate din comerţ

Dr. Bilic avertizează cu privire la aceste produse care pot să conţină o cantitate exagerată de sare, zahăr sau grăsimi. Este de preferat să găteşti acasă, într-un mod cât mai simplu.

8. Consumă zilnic produse lactate slabe
Laptele proaspăt, iaurtul, brânza de vaci sunt câteva dintre opţiunile pe care le recomandă dr. Bilic ca fiind principala sursă de calciu.

9. Consumă în fiecare săptămână peşte gras
Somonul, macroul, sardinele, anşoa, heringul sunt bune surse de acizi graşi omega 3, minerale şi proteine. Încearcă să consumi două porţii de peşte în fiecare săptămână.

10. Slabire rapida: Redu consumul de alcool

Băuturile alcoolice scad cu 30% capacitatea organismului de a arde grăsimile, favorizând astfel îngrăşarea.

11. Evită alimentele nesănătoase
Prăjelile, produsele de tip fast-food, deserturile din comerţ şi chipsurile sunt câteva dintre alimentele de care trebuie să te fereşti şi să le consumi foarte rar.

12. Ţine post o zi pe săptămână
Propune-ţi ca măcar o zi pe săptămână să nu consumi produse de origine animală (lactate, ouă, carne). În locul acestora poţi să alegi un meniu diversificat de legume, fructe şi cereale integrale.