Jumari si untura? Da, Mihaela Bilic sustine ca organismul are nevoie de grasime. Nutritionistul a oferit explicatii pretioase in legatura cu acest subiect. 

Tot organismul are nevoie de grăsime.

„Jumări și untură. Da, nu strâmbați din nas și nu vă arătați îngrețoșați de atâta grăsime – de la celula nervoasă și creier, până la secreția de hormoni și sănătatea pielii, tot organismul are nevoie de grăsime. Din grăsime creștem când suntem copii și cu grăsime funcționăm optim când suntem adulți, nu din apă și frunze. Bineînteles că elementul cheie este cantitatea și tipul grăsimii. La capitolul cantitate avem nevoie de 10-20g grăsime/zi, pe cât posibil provenită din surse cât mai variate, pentru că fiecare tip de grăsime are altă compoziție de acizi grași. Însă atenție, uleiul vegetal este cea mai concentrată formă de grăsime, cu 0% apă și 100% lipide, în timp ce untul și untură au max 80% grăsime și 10-15% apă.

Nu există o grăsime mai stabilă la încălzire decat untura

Mult timp s-a spus despre grăsimile animale că ar duce la creșterea colesterolului în sânge, fapt dovedit neadevărat la nivel mondial încă din 2013. Acum trebuie să reabilităm reputația grăsimii animale reamintind ceea ce bunicii noștri știau de când lumea: nu există o grăsime mai stabilă la încălzire și mai potrivită pentru prăjit decât untura!! De la cartofi și mămăligă, până la carne și cârnati, tot ce e prăjit în untură e savuros și sănătos.

Nu doar noi, ca români știm asta,

Am găsit untură amestecată cu boia sau ierburi aromatice oferită pe post de unt în restaurante sofisticate din Austria, Germania, Spania și Italia. Din Toscana am adus untură cu busuioc și sare pe care ei o numeau „unt de Chianti” și pe care o puneau peste cartofii fierbinți, copți în coajă la cuptor.

Nu oricine știe să le facă bune cu adevărat

Cât de jumări trebuie să zic că nu oricine știe să le facă bune cu adevărat: crocante și sfărâmicioase în același timp, adică prăjite până când grăsimea aproape se „evaporă”, iar ele devin ca un burete uscat, deloc grețos/gras. Dar asta nu înseamnă că nu merg de minune cu pâine de casă, ceapă și un strop de „tărie”, ca să deschidem apetitul”, a scris, joi, nutritionistul Mihaela Bilic pe contul de Instagram.