Recentele rezultate ale Testelor PISA au arătat nu numai starea precară a bagajului de cunoștințe al elevilor.

Există și alte probleme care se cer rezolvate. O propunere în acest sens a venit de la Societatea de Geografie din România, potrivit site-ului www.edupedu.ro.

Concert, semnatarii solicitării către Ministerul Educației arată că Testarea PISA țintește către ceea ce înseamnă evaluarea ”alfabetizării științifice” a elevilor.

Geografia, în schimb, nu e inclusă în domeniul ”Științe”, al programei de învățământ, așa cum sunt Matematica, Biologia, Chimia.

Citește și: Cum vrea un primar din Argeș să rezolve problema urșilor. Propunerea ar salva animalele de la moarte

Societatea de Geografie din România solicită ministerului de resort introducerea Geografiei în rândul disciplinelor de la Evaluarea Națională și de la Bacalaureat, la toate filierele și profilurile.

“Testarea PISA, la care România participă încă din septembrie 2000, acoperă trei domenii principale: Matematică, Lectură și Științe. Testarea își propune, printre altele, să evalueze ‘alfabetizarea științifică’.

Dar Geografia, ca știință, în actualul sistem de învățământ românesc, nu este inclusă în domeniul de competențe ‘Matematică și Științe’, alături de fizică, biologie și chimie, așa cum se întâmplă în țările europene.

Citește și:

În România, Geografia este inclusă, în mod inexplicabil, în aria curriculară ‘Om și Societate’.

Este foarte importantă poziționarea Geografiei, ca știință, în domeniul de competențe ‘Matematică și Științe’, deoarece testele din domeniul științelor sunt diferite de testele care vizează istoria, religia și disciplinele socio-umane, discipline care acum, în România, sunt poziționate, împreună, în aria curriculară ‘Om și Societate’”, se arată în propunerea Societății Române de Geografie.