Există  alimentele, esențiale, care vă pot întineri? Adică acelea care pot păstra pe termen îndelungat tinerețea?

Toate alimentele naturale sunt într-o anumită măsură sănătoase și ne mențin tineri. Unele dintre ele însă au proprietăți excepționale. Și nu ar trebui să lipsească din niciun meniu, potrivit specialiștilor în nutriție. Lista alimentelor sănătoase care ne mențin tineri poate fi practic fără sfârșit! Aceasta deoarece există variante ale fiecărui specialist nutritionist. Sau ale fiecărei publicații de gen. La un moment dat însă, aceste variante converg în ceea ce privește unele alimente. Respectiv un aliment de exemplu apare pe toate listele. Deși este practic aproape imposibil să faci un cumul al alimentelor cu adevărat sănătoase.

Alimentele care vă întineresc – Părerile converg în ceea ce privește ciocolata neagră

Citește și: Consumi cafea? Descoperire uimitoare. Uite ce beneficii îți poate aduce

Iată, spre exemplu, că părerile converg în ceea ce privește ciocolata neagră. O asemenea ciocolată – nu orice fel de ciocolată, este bogată în atioxidanți, vitamine și minerale. Conține componente necesare pentru sănătatea și tinerețea organismului. Respectiv potasiu, cupru, magneziu. La fel, în ciocolata neagră se găsește teobromină. Aceasta e o substanță care întărește smalțul dinților și scade riscul de apariție a cariilor. Iată că ciocolata neagră se regăsește și pe lista cu alimente care ne mențin tineri a nutriționistului Mario Popescu.

Iată lista pe care se regăsesc alimente care figurează pe toate listele drept „esențiale”. Dar care în particular prezintă și calitatea de a ne menține tineri.

Lista alimentelor care ne mențin în formă și tineri

Uleiul de măsline are puternice proprietăți antiinflamatoare, crește elasticitatea pielii și scad riscul daunelor provocate de expunerea la soare.

Ceaiul verde, plin de antioxidanți care protejează colagenul de expunerea la soare și reduc semnele îmbătrânirii.

Peștele gras, îmbunătățește elasticitatea pielii.

Ciocolata neagră, reduce presiunea sângelui, îmbunătățește funcția arterială și elasticitatea.

Legumele au efect puternic antioxidant, ajută la protecția solară și previn îmbătrânirea prematură.

Avocado, previne degradarea pielii prin expunerea la soare și protejează ADN din celulele pielii.

Roșiile, bogate în licopen, un puternic antioxidant, protejează pielea de expunerea la soare și reduce ridurile.

Semințe de in, conțin acizi grași omega3, care protejează pielea de radiații

Am putea adăuga, pentru a fi 10 alimente pe această listă de 8, somonul și nucile. Nu-i așa că nu v-ați fi gândit? Somonul este considerat unul dintre cele mai hrănitoare alimente de pe planetă. Cel puțin așa se spune, că e bun pentru alimentația sănătoasă. Acest popular pește gras este încărcat cu nutrienți și poate reduce factorii de risc pentru mai multe boli. Și important, are găsimile omega-3. Considerate „esențiale”, ceea ce înseamnă că trebuie să le obțineți din dieta dvs., deoarece corpul nu le poate crea. În ceea ce privește cantitatea de mâncat, consumul a cel puțin două porții de somon pe săptămână vă poate ajuta să vă satisfaceți nevoile de acizi grași omega-3. Esențiale în a ne menține sănătoși și tineri. Nucile sunt cu brio pe lista alimentelor sănătoase

În general, nucile sunt surse bune de grăsimi, fibre și proteine. Cea mai mare parte a grăsimilor din nuci sunt grăsimi monoinsaturate, precum și grăsimi polinesaturate omega-6 și omega-3. Cu toate acestea, conțin grăsimi saturate. Nucile sunt o alternativa extraordinară la carne, în ceea ce privește sursa de proteine. Ele ajută de asemenea la prevenirea bolilor coronariene și accidentelor vasculare cerebrale. De asemenea, ajută în combaterea  artritei reumatoide, bolii Alzheimerși depresiei! Ce mai, sursă de sănătate, vigoare și tinerețe!