Cuvântul anului 2019 în Japonia, Ce înseamnă  ”#KuToo”. Am prezentat în articolul ”Cuvântul anului 2019 potrivit Oxford Dictionaries. Care ar fi acesta în România?” la nivel internațional.

Într-o altă parte a lumii, îndepărtată de Europa, în limba japoneză, cuvântul anului 2019 şi cele situate pe locurile următoare arată că, în “Tara Soarelui răsare”, preocupările oamenilor sunt diferite, că subiectele intens dezbătute ţin de o alte faţete ale realităţii.

#KuToo, cuvântul anului 2019 în Japonia

Pe primul loc, în clasamentul “Cuvântul anului 2019”, în Japonia, să află trei cuvinte: “#KuToo”, sloganul echipei japoneze de rugby – “One Team” (“O echipă”) şi “Reiwa”

Citește și: Este Ion Țiriac cel mai bogat om al planetei? Uite pe ce loc se află

“#KuToo” este un joc de cuvinte, bazat pe termenii “kutsu” (pantofi) şi “kutsuu” (durere) şi a fost numele unei campanii împotriva cerinţei obligatorii ca femeile să poarte tocuri, atunci când se prezintă la un interviu, pentru obţinerea unui loc de muncă, sau chiar şi după ce sunt angajate în companii importante.

“One team”, cu aceeaşi frecvenţă ca şi “#Kutoo”, sloganul echipei de rugby, a fost anunţat oficial, în urmă cu câteva zile, la televiziunea japoneză, drept “Cuvântul anului 2019”. Echipa “Brave Blossoms” i-a captivat pe toţi japonezii, prin performanţa de a a fi ajuns pentru prima dată în sferturile de finală din Campionatul mondial.

Într-o ţară în care altele erau sporturile preferate (sumo, baseball), victoriile împotriva Scoţiei şi a Irlandei au stârnit entuziasmul poporului japonez, la Campionatul Mondial care a avut loc în această ţară.

”Reiva”, numele noii ere imperiale

“Reiwa”, şi acesta declarat “Cuvântul anului 2019”, este numele noii ere imperiale, în Japonia, care a început odată cu venirea pe tron a împăratului Naruhito. “Reiwa” înseamnă “Frumoasă armonie”.

Deşi tara cu a treia economie din lume, ca performanţă, utilizează şi ea calendarul gregorian (cel folosit în cele mai ţări de pe glob), totuşi, este singura ţară în care încă se mai foloseşte un calendar imperial vechi, în stil chinezesc, pentru o serie de documente publice şi private.

Anunţul “Noii Ere” – Reiwa – a fost făcut cu mare entuziasm în mass-media, în manifestaţii şi tot felul de alte festivităţi.

Pe locurile următoare în topul celor mai populare cuvinte care ilustrează preocupările japonezilor s-au situat:

  • “keikaku unkyu” (program anulat) folosit pentru suspendarea traficului feroviar în aşteptarea puternicului taifun Hagibis
  • “tapiru” – numele unei băuturi, nume compus din “tapioca” (o substanţă alimentară făinoasă, obţinută din manioc, o plantă tropicală, şi “suru” (fabricare), ne informează destepti.ro