Cum slabim dupa Sarbatori! Carmen Bruma a oferit cele mai eficiente reguli, care te ajuta sa scapi de kilogramele acumulate in perioada Sarabtorilor.

In cadrul unui interviu acordat pentru DcNews, Carmen Bruma a oferit cateva sfaturi esentiale pentru cei care isi doresc sa revina in forma dupa Sarbatorile de Iarna.

E absolut normal să mănânci ce poftești de sărbători

”În general, studiile arată că românii se îngrașă în perioada sărbătorilor, indiferent care sunt acestea, Paște sau Crăciun, între 3 și 5 kilograme. E absolut normal să mănânci ce poftești de sărbători. Sigur că ideal ar fi să îți menții greutatea, dar dacă s-a întâmplat să sari calul și să acumulezi niște kilograme și să te simți rău după această perioadă de excese atunci trebuie să urmezi câteva reguli simple. Și să nu amâni. Cele mai grele zile sunt primele după excese. Adică atunci când îți dai seama că trebuie să renunți la dulciuri, la alcool, la salata de boeuf. Cam trei zile durează acomodarea asta.

Cum slabim dupa Sarbatori!

Citește și: Psiholog celebru: "Stai intre oamenii cu probleme, nu fugi de ei"

1. Regula principală ar fi să încerci să renunți la masa de seară sau aceasta să fie compusă din alimente gen supă, ciorbă. O ciorbă mai puțin grasă SAU o friptură slabă cu salată de legume sau pur și simplu o salată. Asta în cazul în care nu poți renunța la masa de seară.

2. Este indicat să renunți la alcool. Acesta are un impact negativ asupra greutății și sănătății. Atât prin numărul de calorii, cât și prin semnalul pe care îl dă organismului de a stoca grăsime.

3. Regula numărul trei ar fi să ai cam două mese și o gustare. Dacă simți nevoia. Mesele de pe parcursul zilei trebuie să conțină obligatoriu o salată de legume proaspete. Oferă un aport caloric mic, vitamine, minerale și fibre, ajută digestia. Senzație de sațietate rapidă.

40-60 de minute de expunere la frig stimulează metabolismul

4. Un alt lucru foarte important să nu te întinzi în pat după ce ai mâncat. Nu trebuie să alergi, dar după ce ai mâncat este bine să ieși la o plimbare în grig. 40-60 de minute de expunere la frig stimulează metabolismul, iar mișcarea favorizează folosirea aportului alimentar și nu stocarea sub formă de grăsime. Ar fi indicat un mers alert.

5. Dacă mănânci disciplinat atunci nu vei simți senzația de foame. Dacă între mese ți se face foame atunci poți lua o gustare. Niște migdale, nuci sau un fruct.

Poți mânca un fruct sau două pe zi.

Este ideal ca în perioada asta, zahărul rafinat, provenit din tot felul de dulciuri, prăjituri, etc, trebuie eliminat. Dacă îți dorești să mănânci dulce atunci poți mânca un fruct sau două pe zi.

Pofta ar putea fi diminuată și dacă vei crește cantitatea de carbohidrați.

Eu sunt adepta antrenamentelor făcute acasă

Dacă sunt persoane care aveau un regim sportiv constant și înainte de sărbători atunci nu e nicio problemă să revină la sală. Dacă v-ați hotărât însă acum să mergeți la sală atunci nu este recomandat. Eu sunt adepta antrenamentelor făcute acasă. Eu ofer antrenamente pentru acasă, scurte. Acestea durează în medie 30 de minute.

Eu sunt pentru antrenamentele făcute acasă. Oamenii ocupați care au multe de făcut cred că introduc greu în viața lor o sală de sport. Economisești mult mai mult timp dacă te obișnuiești să faci antrenamente acasă”, a declarat Carmen Brumă în exclusivitate pentru DCNews.