Conducerea Twitter a luat o decizie radicală. Pe reţeaua socială nu se vor mai posta publicitate cu caracter politic. Hotărârea va intra în vigoare pe 22 noiembrie. Anunțul a fost făcut de Jack Dorsey, co-fondatorul rețelei de socializare, într-o postare pe Twitter, informează AFP şi Reuters.

„Am luat decizia de a înceta orice tip de publicitate cu caracter politic pe Twitter la nivel global. Considerăm că audienţa mesajului politic ar trebui câştigată, nu cumpărată”, a anunțat Jack Dorsey.

Dorsey a mai precizat că publicitatea pe internet este extrem de puternică, această forţă generează riscuri semnificative în politică, unde poate fi folosită pentru a influenţa voturi ce pot afecta viaţa a milioane de persoane.

Citește și:

Un mesaj politic câştigă audienţă datorită abonamentelor la un cont sau a preluării altor postări: “Să plăteşti pentru a avea audienţă elimină această alegere şi impune oamenilor mesaje politice perfect optimizate şi cu ţintă precisă”, a apreciat Dorsey, adăugând: “apreciem că această decizie nu trebuie să fie poluată de bani”.

Decizia conducerii Twitter este diferită de cea a Facebook-ului. Mark Zuckerberg a aprobat publicarea mesajelor cu caracter politic pe reţeaua sa, inclusiv în cazul unor minciuni sau neadevăruri, invocând respectarea libertăţii de exprimare

Citește și:

Twitter, la fel ca Facebook sau Google, obţine cea mai mare parte a veniturile din publicitate, care poate fi foarte bine direcţionată către anumite categorii de public ca urmare a colectării datelor utilizatorilor.

Conform sursei citate, Eexecutivul Twitter a declarat că  ultimele decizii vor fi comunicate până pe 15 noiembrie şi aplicate începând cu 22 noiembrie.