Conducerea Twitter a luat o decizie radicală. Pe reţeaua socială nu se vor mai posta publicitate cu caracter politic. Hotărârea va intra în vigoare pe 22 noiembrie. Anunțul a fost făcut de Jack Dorsey, co-fondatorul rețelei de socializare, într-o postare pe Twitter, informează AFP şi Reuters.
„Am luat decizia de a înceta orice tip de publicitate cu caracter politic pe Twitter la nivel global. Considerăm că audienţa mesajului politic ar trebui câştigată, nu cumpărată”, a anunțat Jack Dorsey.
Dorsey a mai precizat că publicitatea pe internet este extrem de puternică, această forţă generează riscuri semnificative în politică, unde poate fi folosită pentru a influenţa voturi ce pot afecta viaţa a milioane de persoane.
Un mesaj politic câştigă audienţă datorită abonamentelor la un cont sau a preluării altor postări: “Să plăteşti pentru a avea audienţă elimină această alegere şi impune oamenilor mesaje politice perfect optimizate şi cu ţintă precisă”, a apreciat Dorsey, adăugând: “apreciem că această decizie nu trebuie să fie poluată de bani”.
Decizia conducerii Twitter este diferită de cea a Facebook-ului. Mark Zuckerberg a aprobat publicarea mesajelor cu caracter politic pe reţeaua sa, inclusiv în cazul unor minciuni sau neadevăruri, invocând respectarea libertăţii de exprimare
Twitter, la fel ca Facebook sau Google, obţine cea mai mare parte a veniturile din publicitate, care poate fi foarte bine direcţionată către anumite categorii de public ca urmare a colectării datelor utilizatorilor.
Conform sursei citate, Eexecutivul Twitter a declarat că ultimele decizii vor fi comunicate până pe 15 noiembrie şi aplicate începând cu 22 noiembrie.