Cel mai mare pericol pentru sănătatea noastră ? Mulţi fac glume despre el, dar ne poate răpune fulgerător

Cel mai mare pericol pentru sănătatea noastră ? Mulţi fac glume despre el, dar ne poate răpune fulgerător
Cel mai mare pericol pentru sănătatea noastră ? Mulţi fac glume despre el, dar ne poate răpune fulgerător
Autor:

Cel mai mare pericol pentru sănătatea noastră ? Mulţi fac glume despre el, dar ne poate răpune fulgerător

Mulți nutriționiști celebrii spun că trebuie avut grija la tot ceea ce mâncăm, însă ei au uitat de un efect nociv extrem de periculos pentru sănătatea noastră. Mulţi fac glume despre el, dar ne poate răpune fulgerător.

Ei bine, stresul are un efect negativ la nivelul creierului sau al inimii, însă ne distruge și silueta și ne face să ne îngrășăm, arată dr Anca Hâncu, medic nutriționist.

Stilul de viață sănătos are câteva reguli de bază pe care trebuie să le urmăm cu sfințenie, iar una dintre cele mai importante dintre ele este să evităm stresul. Pentru că din cauza lui avem tendința să mâncăm mai mult și să mâncăm nervos. Rezultatul e că ne îngrășăm.

„De multe ori, mâncarea este folosită ca și factor de destresare, ca să spun așa. Pe mine mă întreabă pacienții ce să mănânce când sunt stresați. Și mereu le-am spus că pe stres nu mâncăm! Dacă acasă e praf pe mobilă, ștergem praful nu dăm cu parfum. Deci, atunci când suntem stresați, trebuie să găsim soluții de alinare a stresului”, arată dr Anca Hâncu, medic nutriționist și doctor în medicină, EXCLUSIV la Interviurile DC Medical.

Cum reduci stresul
În unele cazuri, persoanele stresate au nevoie să facă doar mici modificări în viața de zi cu zi ca să vadă efecte notabile.

„Sport, diverse tehnici de relaxare, dar nu mâncăm. Pentru că nu e firesc să mănânci decât atunci când îți este foame. Trebuie să îți cunoști emoțiile, să răspunzi la emoțiile tale conform cu ceea ce reprezintă ele și mâncarea să o păstrezi pentru momentul în care ți-e foame. Să știi să mănânci cât de cât ordinat, în așa fel încât, n-am spus oră fixă, am spus ore, intervale orale, în așa fel încât corpul tău să se obișnuiască cu un prânz, cu o cină, cu micul dejun, și această ordine va contribui la un echilibru în viață”, detaliază medicul.

Evident, dacă nu reușim prin tehnici simple, putem foarte bine cere ajutorul unor specialiști în managementul stresului.

revenind la subiectul nostru, acestă abordare – aceea de a mânca atunci când nu ești asaltat de emoții – s-a dezvoltat mult în ultimii ani.

„Există conceptul de mindfulness. Echilibru, armonie între minte, corp și emoții. Și în momentul în care există această armonie, există și conceptul de mindful eating, adică să mănânci inteligent, să mănânci conștient și responsabil”, explică dr Anca Hâncu.

Ultimele stiri

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply


* Accept ca numele si adresa de email furnizate de mine sa fie folosite pentru a participa la sectiunile de comentarii din paginile animalzoo.ro

[wysija_form id="7"]

X