evzmonden.ro Web analytics

Camioanele fără șoferi din viitor și eficiența de azi

Camioanele fără șoferi din viitor și eficiența de azi
Camioanele fără șoferi din viitor și eficiența de azi

Îți comanzi online un frigider și-ți este livrat acasă de un camion care se conduce singur. Poate că sună a scenariu de film SF, dar e doar una dintre posibilele utilizări ale camioanelor fără șoferi. Rezervate deocamdată pentru viitor, astfel de mijloace de transport al mărfurilor ridică multe întrebări. Până le găsim răspunsul, putem, însă, să ne concentrăm la prezent. Uite cum.

Camioanele 100% autonome, care nu au nevoie de șofer, sunt unul dintre cele mai promițătoare, dar și cele mai controversate subiecte din industria transportului, în special cel de marfă. Cu numeroși producători intrați în cursa pentru construirea camionului independent, miza e mare.

Avantajul principal al unor astfel de vehicule e economia la combustibil. Prin sisteme complexe de programare și de senzori, aceste mașini fără șoferi vor putea călători una în spatele celeilalte pe șosele și autostrăzi, într-un convoi perfect coordonat. Astfel, vor micșora presiunea vântului sau diferitele nepotriviri în frânări și accelerări, lucruri ce se vor reflecta într-un consum de combustibil cu până la 10% mai mic.

Un alt posibil avantaj identificat de firmele care au început deja să testeze camioane autonome e acela că industria de transporturi ar deveni mai eficientă. Personalul uman, eliberat de povara orelor întregi petrecute la volan, se va putea concentra la aspecte mult mai importante, cum ar fi calitatea serviciilor, satisfacția clienților sau chiar cercetare, ceea ce va duce la creșterea volumului afacerilor.

Cu toate acestea, există și dezavantaje. Momentan, siguranța e unul dintre aspectele care-i preocupă atât pe producătorii de camioane autonome, dar mai ales autoritățile din întreaga lume. Cum va reacționa un camion fără supraveghere umană în situații neprevăzute care pot avea loc pe șosele? Pentru a găsi un răspuns, producătorii testează în prezent pe șoselele americane diverse scenarii în varianta de mijloc: camioanele semi-autonome, adică acele camioane ce se conduc singure, dar sunt sub supravegherea unui șofer experimentat. Totul pentru a putea construi într-o zi un sistem de navigație perfect și pregătit pentru orice.

Este incert când va deveni realitate acest viitor în care șoselele vor fi populate de camioane fără șoferi. Numeroși producători de camioane s-au înscris în cursa pentru proiectarea unui camion 100% autonom, de la Uber și Google la Armata Americană. Poate că cercetătorii vor găsi între timp noi variante de proiectare a unor camioane cât mai eficiente.

Un lucru de care putem fi siguri e prezentul. Când vine vorba de automobilele pentru transportul de marfă, putem începe prin a ne eficientiza producția. De ce să continuăm să producem milioane de camioane noi când avem la dispoziție unele la mâna a doua în stare perfectă, gata de a fi cumpărate din nou și puse la treabă? În acest fel, cheltuim mai puțin, consumăm mai puțină materie primă, și protejăm și mediul. O soluție numai bună e Kleyn Trucks, cel mai mare parc din Europa de camioane și semiremorci la mâna a doua. Au și camioane complete, dar și pe bucăți (tractor sau semiremorcă), remorci, basculante, betoniere, conteinere, motostivuitoare. Sunt verificate complet, inclusiv tehnic, se livrează internațional, iar documentele sunt gata imediat.

Așadar, nu ne grăbim nicăieri. Viitorul sună bine și știm că avem nevoie de un transport și eficient, dar și în siguranță. Până atunci, prezentul rămâne în mișcare.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply


* Accept ca numele si adresa de email furnizate de mine sa fie folosite pentru a participa la sectiunile de comentarii din paginile animalzoo.ro

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

[wysija_form id="7"]

X