Black Friday 2019 își va continua trendul ascendent, iar ediția de anul acesta va aduce o creștere cu 25% a valorii tranzacțiilor online comparativ cu anul trecut, ajungând la peste 360 milioane de lei. În același timp, estimările arată că valoarea totală a cumpărăturilor online, inclusiv achitate cu numerar la livrare, va înregistra o creștere similară.

 

„Investițiile constante și susținute ale furnizorilor de servicii de plată online, cât și ale comercianților în noi tehnologii și în educația cumpărătorilor, au transformat Black Friday în cel mai așteptat eveniment în e-commerce. De la an la an, tot mai mulți români văd că este mai simplu, mai sigur și mai rapid să cumpere și să plătească online. Ne așteptăm ca întreaga valoare a tranzacțiilor să crească cu 20% și să ajungă la 1,2 miliarde de lei, incluzând atât pe cele achitate online, cât și cumpărăturile cu numerar la livrare”, a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Citește și:

 

Categoria IT&C va rămâne în topul preferințelor românilor, în timp ce valoarea medie a coșului de cumpărături va continua să scadă

Vânzările produselor din categoriile fashion, home & deco și turism înregistrează creșteri constante de la an la an, dar în topul preferințelor românilor vor rămâne produsele IT&C (electronice și electrocasnice), urmate de fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii).

Valorea medie a coșului de cumpărături reprezintă un indicator relevant al unui eveniment de e-commerce tot mai matur. Anul cesta, estimările arată că va înregistra o ușoară scădere de 4% față de anul trecut, ajungând la 650 LEI.

Citește și:

 

Românii prind încredere în plățile online

Încrederea românilor în cumpărăturile online este în continuă creștere, aceștia alegând modalități de plată rapide și sigure. Plata cu un singur click va avea și anul acesta o pondere semnificativă pe 15 noiembrie, urmând ca 70% dintre plățile online să fie efectuate cu un singur click. În același timp, 40% din valoarea totală a tranzacțiilor procesate vor proveni din plățile cu un card în rate fără dobândă. Valoarea medie a coșului de cumpărături plătit cu un astfel de card este, în medie, cu 50% mai mare decât coșul mediu de cumpărături obișnuit.

Citește și:

 

“Edițiile anterioare de Black Friday ne-au arătat că românii se pregătesc în avans pentru cel mai important eveniment de shopping al anului. Aceștia verifică fiecare categorie de produse de care sunt interesați și își pregătesc lista de cumpărături, în timp ce își înregistrează cardurile în sistemul comercianților, pentru plăți rapide și sigure, efectuate cu un singur click. De exemplu, eMAG a anunțat că peste 1 milion de persoane și-au înregistrat deja cardurile în aplicația eMAG, pentru a putea plăti cu un singur click”, a adaugat Marius Costin.

 

Cumpărători din întreaga lume aleg comercianți români, în timp ce românii își extind căutarea produselor preferate pe platformele transfrontaliere

Anul trecut, aproximativ 10% din totalul plăților online de Black Friday au fost tranzacții efectuate cu un card emis într-o altă țară. În timp ce persoane din țări exotice precum Australia, Japonia, Coreea de Sud sau Singapore au cumpărat produse de la magazinele online românești care au avut promoții de Black Friday, Ungaria și Regatul Unit vor rămâne și anul acesta în topul țărilor de unde vor fi efectuate cele mai multe plăți online.