Atenție! Se întâmplă în această perioadă. Totul vine din cealaltă parte a lumii

Atenție! Se întâmplă în această perioadă. Totul vine din cealaltă parte a lumii
Atenție! Se întâmplă în această perioadă. Totul vine din cealaltă parte a lumii
Autor:

Cercetătorii Kaspersky au raportat o creștere accentuată a activităților frauduloase în domeniul comerțului electronic, în contextul unei perioade intense de vânzări în țările asiatice – cu ocazia Zilei Persoanelor Singure (11 noiembrie). Deși această sărbătoare este originară din China, a devenit relevantă pentru utilizatorii de pe piețe de e-commerce din întreaga lume.

Promoțiile dinaintea sărbătorii și vânzările de pe platforme globale din Asia sunt binevenite și la nivel internațional, iar escrocii vizează acum utilizatorii în diferite limbi.

Cercetătorii Kaspersky au detectat prima dată un vârf în atacurile de phishing financiar înainte de reducerile cauzate de Ziua Persoanelor Singure, în 2018. După cum se poate observa din graficul de mai jos, numărul mediu de atacuri de phishing financiar fluctua în jur de 350.000 pe zi în octombrie. Apoi, cu câteva zile înainte de 11 noiembrie 2018, numărul de atacuri a depășit 950.000. Cercetătorii sunt din nou martori în acest moment la atacuri similare de spam și phishing și recomandă tuturor să fie atenți cu achizițiile făcute.

În plus, cercetătorii Kaspersky au descoperit câteva amenințări în aplicații mobile, care au fost deghizate în platforme populare de e-commerce.

Ponderea magazinelor care au oferte speciale pentru Ziua Persoanelor Singure este în mod tradițional ridicată. În 2019, 83% dintre magazinele online se prefac că sunt piețe asiatice, în timp ce în 2018 numărul a ajuns la 93%.

„Deși Ziua Persoanelor Sigure este un bun moment pentru a face cumpărături, deoarece reducerile și promoțiile sunt intens promovate, aceasta este și un moment de vârf pentru autorii de mesaje phishing și spam”, spune Andrey Kostin, security researcher la Kaspersky.

„Infractorii devin mai activi în această perioadă. În căutarea de reduceri mari și oferte limitate, oamenii își pierd vigilența și sunt mai puțin susceptibili să distingă un site web de phishing de unul legitim.

Totuși, astfel de lucruri nu ar trebui să fie un obstacol pentru cei care vânează cele mai bune oferte acum. Utilizatorii nu au de ce să-și facă griji dacă respectă măsurile de bază de securitate cibernetică.”

Dacă faceți cumpărături online în această perioadă, vă recomandăm:

Dacă primiți pe e-mail un link către o ofertă excelentă, verificați hyperlink-ul încorporat – uneori poate diferi de cel vizibil. Dacă este așa, accesați pagina ofertei direct prin intermediul site-ului web legitim.

Faceți achiziții prin intermediul de pe marketplace-uri oficiale și fiți atenți la adresele web dacă sunteți redirecționați către ele de pe alte pagini. Dacă diferă de comerciantul oficial, verificați oferta către care s-a făcut redirecționarea, căutând-o pe pagina web oficială.

Utilizați o soluție de securitate cu tehnologii anti-phishing bazate pe comportament, care vă va anunța dacă încercați să vizitați o pagină web de phishing

Nu folosiți niciodată aceeași parolă pentru mai multe site-uri web sau servicii, deoarece, dacă una este furată, toate conturile vor deveni vulnerabile. Pentru a crea parole puternice, fără a fi nevoie să vi le amintiți, puteți utiliza un manager de parole, cum este Kaspersky Password Manager.

Despre Kaspersky

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Informațiile vaste despre amenințările cibernetice și experiența în securitate IT deținute de Kaspersky se materializează în mod constant în soluții de securitate și servicii de ultimă generație pentru a proteja companiile, infrastructura critică, autoritățile guvernamentale și utilizatorii individuali din toată lumea.

Portofoliul companiei include protecție endpoint de top și mai multe soluții specializate de securitate și servicii, pentru a combate amenințările digitale tot mai complexe.

Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky, precum și 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informații, vizitați www.kaspersky.ro.

Ultimele stiri

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply


* Accept ca numele si adresa de email furnizate de mine sa fie folosite pentru a participa la sectiunile de comentarii din paginile animalzoo.ro

[wysija_form id="7"]

X