Alimente care nu trebuie mancate seara! In cazul in care iti doresti sa nu te ingrasi, dar mai ales sa ai un somn odihnitor, este bine sa asculti sfaturile specialistului in nutritie.

Mai multi medicii nutritionisti sustin ca exista o serie de alimente care nu trebuie sa fie mancate seara, avand in vedere ca dupa ora 21.00 metabolismul este mult mai incet si mai mult decat atat, aceste alimente sunt bogate in zaharuri, grasimi si astfel corpul asimileaza, in loc sa digere.

Alimente care favorizeaza sinteza melatoninei și serotoninei

“Alimentele pe care le consumăm și substanțele nutritive pe care acestea le conțin, interferează (mai mult sau mai puțin) cu producția hormonală și reglarea endocrinei. Din punct de vedere biochimic, s-a demonstrat pe scară largă că unele molecule nutritive determină secreția mediatorilor care favorizează somnul: melatonina și serotonina.

Citește și: Medic nutriționist celebru- 12 reguli de aur ca să slăbeşti rapid şi să fii sănătoasă

De fapt, alimentele pro-hipnice (care ajută somnul) aduc molecule precursoare și favorizează sinteza melatoninei și serotoninei”, explică nutritionistul Gianluca Mech, potrivit Kftele.

Alimente care nu trebuie mancate noaptea! Vei dormi mai bine

In plus, nutritionistul a dezvaluit ne spune și ce alimente ar trebui sa consumam atunci cand avem probleme cu somnul.

-Alimente care conțin triptofan, un aminoacid esențial ce stimulează producerea de melatonină și serotonină. Este conținut în lapte și brânză, carne și pește, grâu integral, ouă, leguminoase, alune, alune, migdale, banane, avocado, ananas, spanac;

Carbohidrații complecși sunt conținuți în principal în cereale și derivați

-Alimente care conțin carbohidrați complecsi, macronutrienți polimerici care îndeamnă pancreasul să producă insulină, un hormon ce favorizează disponibilitatea triptofanului. Carbohidrații complecși sunt conținuți în principal în cereale și derivați, cartofi și castane;

-Alimentele care conțin tiamină (vitamina B1, conținută în principal în cereale și leguminoase) și piridoxină (vitamina B6, aproape omniprezentă) drept componente esențiale pentru biosinteza serotoninei.

Vă rugăm să rețineți că carbohidrații simpli au un efect negativ asupra biodisponibilității piridoxinei!”, recomanda Gianluca Mech.