Alimentația sănătoasă. Regulile unui medic cardiolog. ”Să simplificăm lucrurile, să atingem moderația în tot și-n toate”

De foarte multe ori auzim sfaturi legate de ce trebuie și ce nu trebuie să mâncăm. Alteori ni se spune că putem fi caracterizați, între altele, în privința sănătății, și după regulile alimentare pe care ni le-am impus.

Alimentația sănătoasă. Regulile unui medic cardiolog. ”Să simplificăm lucrurile, să atingem moderația în tot și-n toate”
Alimentația sănătoasă. Regulile unui medic cardiolog. ”Să simplificăm lucrurile, să atingem moderația în tot și-n toate”
Autor:

Medicul Vasi Rădulescu, specialist cardiolog, totodată creatorul portalului www.leapsadesanatate.ro, susține că nimic nu e imposibil. Și, mai ales, că în viață trebuie să căutăm să simplificăm lucrurile. La fel și în privința alimentației.

“Când vorbim despre alimentație sănătoasă, automat ne gândim la principii complexe, foarte greu de respectat.

Uităm că-n viață ar trebui să simplificăm lucrurile, să atingem moderația în tot și-n toate.

Exact asta am făcut aici: am sintetizat 25 de idei extrem de importante, care ar trebui să fie fundamentul oricărei alimentații”, scrie specialistul pe site-ul său, așa cum consemnează portalul www.edupedu.ro.

Dar iată și regulile pe care să le respectăm, atunci când vrem o alimentație care să ne asigure sănătatea.

Consumați cât mai puțin zahăr. Cantități mici, cât mai rar.

Nu consumați zahăr, dar vă gândiți la înlocuitori. Tot așa, multă prudență și în cazul acestora. Consumul să fie cu moderație.

Moderația? Ați înțeles? Legea de bază în alimentație! Susține medicul.

Legume, fructe, semințe, carne albă, pește, carne roșie, dar puțină, ouă, lactate, brânzeturi. Iată lista ingredientelor unei alimentații sănătoase.

Verdețurile sunt o binefacere pentru organism. De pildă, salatele, pătrunjelul, spanacul, varza.

Mâncați carne? Cât să fie porția? Cât o palmă. Palma însemnând fără degete. Numai podul palmei, atenție.

Recomndare – a se combina carnea cu verdețurile.

Salatele sunt o binefacere pentru organism.

Grăsimile animale. Mare atenție la ele, riscul de colesteroil crescut.

Nu mai puțin nocive sunt grăsimile vegetale.

Semințele. Nu mai mult de 30 de grame pe zi. Sunt foarte bogate în calorii.

Consumați cafea în prima parte a zilei. Efectele sale pozitive sunt multiple, dar nu faceți exces.

Sucurile. Nu! Sunt pline de zaharuri și de îndulcitori artificiali. Riscul de diabet și de boli cardiovasculare crește.

Sucurile de fructe. Ar putea fi ”bombe calorice”, spune doctorul.

Vinul roșu. Benefic pentru organism. Moderația trebuie să fie și în acest caz legea de bază.

Ultimele stiri

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply


* Accept ca numele si adresa de email furnizate de mine sa fie folosite pentru a participa la sectiunile de comentarii din paginile animalzoo.ro

[wysija_form id="7"]

X