Lucian Mîndruță, despre vestea că Adrian Iovan a murit: „Băiatul lui va putea spune că tata și-a făcut, în ultimele ore pe pământ, datoria”

Lucian Mîndruță, despre vestea că Adrian Iovan a murit: „Băiatul lui va putea spune că tata și-a făcut, în ultimele ore pe pământ, datoria”
Lucian Mîndruță, despre vestea că Adrian Iovan a murit: "Băiatul lui va putea spune că tata și-a făcut, în ultimele ore pe pământ, datoria"

Lucian Mîndruță nu este doar un jurnalist experimentat, ci și pilot. Aseară, după ce s-a confirmat că Adrian Iovan a murit, Lucian Mîndruță a scris, pe blogul său, un text despre ce crede el că a dus la această tragedie.

„Am scris, cu vorbele mele și ochiul pilotului, despre ultimele clipe în aer ale avionului căzut azi (ieri, n.r) în munți.  Le pun aici, cu emoție și respect pentru colegii căzuți.”

Sunt locuri in Romania peste care poti sa zbori o jumatate de ora, cu 200 km/ora si sa nu vezi nici un semn al omului. Nici un drum, nici o casa, nici un fuior de fum. Poate o poteca de stana. Poate un refugiu montan zgribulit la capatul unei culmi golase.

Sunt locurile deasupra carora nu vrei sa ti se opreasca motorul. Oricat de frumoase (sau de fapt, tocmai de-asta) par ele celui care le strabate, pentru aviator, locurile astea sunt adevarate capcane. Tentatia naturala, de a te bucura de verdele padurilor si gri-ul solemn al stancilor e data la o parte de instinctul deja format al zburatorului: “Du-te mai sus! Cat mai sus, daca se opreste motorul, sa ai timp sa gasesti un loc de aterizare!”

Probabil ca asta a fost in mintea lui Adrian Iovan in ziua fatidica de 20 ianuarie. N-avea luxul inaltimii si vizibilitatii: elicopterele care au incercat sa caute epava aparatului au abandonat misiunea la cateva ore dupa accident, din cauza cetii. Asta ne spune de fapt ca plafonul, adica baza de jos a norilor, era cu mult prea jos, spre culmile muntilor. Ceata. Poate si particule mici de gheata, care au prostul obicei sa se fixeze de aripi, una dupa alta, pana cand le schimba forma si puterea de a te mai tine in aer. Givraj se numeste, si e spaima cea mare a aviatorului de iarna: oare voi trece prin el? Sau voi scapa? Sau va fi doar ceata?

Nu stim acum. Stim doar (si ca pilot nu ma pot abtine sa nu vad in minte) bordul si instrumentele din care bazaie alarma, suieratul aerului pe langa corpul aparatului, coborand deloc lin, deloc linistit, spre drumul de munte aparut, norocos, in fata.

Cum putem vorbi de noroc? Putem. Aterizarea peste copaci e in mai toate cazurile ucigasa. Nu se scapa din ea cu maini rupte. Instructorul meu, Gica Militaru, a murit acum mai bine de un deceniu asa, intr-o padure din Germania. Drumul, deschiderea din padure, a fost cel care i-a salvat pe cei mai multi dintre cei din avion. Asta si mana pilotului.

Dar ce i-a adus acolo? Citiți continuarea pe lucianmindruta.com

Adrian Iovan a murit, ieri, după ce avionul pe care îl pilota s-a prăbușit.

Ultimele stiri

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply


* Accept ca numele si adresa de email furnizate de mine sa fie folosite pentru a participa la sectiunile de comentarii din paginile animalzoo.ro

[wysija_form id="7"]

X