evzmonden.ro Web analytics

Un NUTRIȚIONIST ROMÂN spulberă toate MITURILE: ” Sportul NU ajută la SLĂBIT „

Un NUTRIȚIONIST ROMÂN spulberă toate MITURILE: ” Sportul NU ajută la SLĂBIT „
Un NUTRIȚIONIST ROMÂN spulberă toate MITURILE: " Sportul NU ajută la SLĂBIT "

Vremea se schimbă odată cu vremurile şi parcă nu mai avem anotimpuri. Trecem peste noapte de la prea cald la prea rece, iar lipsa anotimpurilor intermediare, sau de trecere, ne afectează sănătatea. Primăvară ne scoate parcă din hibernare şi odată cu ea schimbăm şi obiceiurile alimentare. Începem să ne îmbrăcăm mai subţire şi evident ne interesează cum arătăm. Declarativ, pe toţi ne interesează sănătatea, dar suntem motivaţi de aspect mai mult decât de sănătate! Că doar ceea ce se vede este important, nu? Combatem azi cinci mituri cu și despre primărvară că expertul în nutriție și stil de viață, dr. Florin Ioan Bălănică.

Mit 1: vine primăvară, să bem cât mai multe sucuri de fructe să ne vitaminizăm!

– Dr. Florin Ioan Bălănică: Mai întâi de toate, cine ne-a împiedicat să ne vitaminizăm şi până acum? Sigur că intrarea în primăvară necesită un aport suplimentar de vitamine, pe care le obţinem din alimentaţie. Sucul de fructe nu reprezintă o soluţie, pentru că aduce o cantitate mare de zahăr pe lângă vitamine. Dacă tot vrem să stoarcem ceva, putem stoarce legume, în special cele de culoare verde. De exemplu, familia mea, la mic dejun, de la mic la mare, bea un suc din legume de culoare verde: spanac, pătrunjel, brocoli, varză, apio, etc. la care adăugăm puţin ghimbir şi lămâie. Este un mic dejun potrivit pentru perioada de primăvară şi toamnă, sănătos şi hrănitor. Mai mult, nu este costisitor şi ne da energie pentru întreagă zi. Îl putem folosi şi la prima gustare, în jurul orei 10. Nici copiii nu trebuie să exagereze cu sucul de fructe, din acelaşi motiv, excesul de zahăr. Dacă totuşi vreţi să daţi copiilor suc de fructe, este sănătos să le daţi rar, în prima parte a zilei şi cu condiţia de a face cât mai multă mişcare după asta.

Mit 2: Vine primăvară, să luăm cât mai multe suplimente pentru imunitate şi vitaminizare!

– Dr. Florin Ioan Bălănică: Suplimentele alimentare îşi au locul lor în alimentaţia adultului şi a copilului. Dar, aceste nu se iau la întâmplare, sau la recomandarea colegei de serviciu sau a vecinei de palier. Mai întâi de toate este bine să reglăm nutriţia – 5 mese/zi, 3 mese principale şi 2 gustări, multe legume crude de culoare verde, brânză slabă şi iaurturi, albuş de ou şi carne albă. Carnea albă este uşor digerabilă şi hrănitoare. Mai apoi, în cazul în care alimentaţia nu rezolva situaţia, care poate fi un dezechilibru metabolic sau endocrin, ne putem gândi la suplimente. Suplimentele se administrează de către un specialist şi trebuie să fie din surse sigure şi naturale. Majoritatea suplimentelor din farmacii nu îndeplinesc această condiţie şi cu toate acestea sunt cumpărate în cantităţi industriale. Pe principiul: chiar dacă nu-mi fac bine, sigur nu-mi fac rău. Nu e chiar aşa. Pentru ce să-mi administrez singur cantităţi de sute sau mii de ori mai mari dintr-o vitamină sau mineral, dacă nu am nevoie? Ba mai mult, dacă vitaminele nu sunt din sursă naturală, le eliminăm prin urină aşa cum le-am înghiţit, plus aproximativ 30% din aceleaşi vitamine provenite din alimentaţie.

Continuarea pe doctorulzilei.ro.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

2 Comentarii

  • Cine nu practica sportul nu are de unde sa stie daca ajuta sau nu la slabire. Din experienta mea personala pot sa afirm ca sportul, in special alergarea, poate ajuta la slabit, cu conditia unei diete alimentare normale caloric, sanatoase si echilibrate. Sa scoti sportul din ecuatia stilului sanatos de viata mi se pare de-a dreptul nesanatos.

  • Spuse nutritionistul GRAS.

Leave a Reply