evzmonden.ro Web analytics

Ela Crăciun dă sfaturi prețioase pentru mămicile cu copii mofturioși la mâncare

Ela Crăciun dă sfaturi prețioase pentru mămicile cu copii mofturioși la mâncare
Ela Crăciun dă sfaturi prețioase pentru mămicile cu copii mofturioși la mâncare

 

Ela Craciun marturiseste ca se confrunta cu acceasi problema pe care o au multe mame in prezent: copiii ei sunt mofturosi la mancare si prefera sa consume alimente postprocesate si nu cele cu adevarat sanatoase.

Cunoscuta vedeta-blogger a realizat chiar un clasament al mancarurilor de care cei mici nici nu vor sa auda:

“Am facut un top al acestor preparate, inspirandu-ma din ograda proprie, dar am stat de vorba si cu alti parinti, prieteni si colegi, chiar si cu educatori, psihologi. M-am linistit cand am aflat ca toti copiii sunt mai mult sau mai putin pretentiosi cand vine vorba de mancare.

  1. supa de legume sau ciorba, in special de legume
  2. legume la abur sau fierte si cam tot ce inseamna legume pline de vitamine: broccoli, varza de Bruxelles, dovlecei, ardei copti, morcovi, baby carrots
  3. mazare cu pui
  4. ghiveci de legume
  5. spanac cu ou
  6. urzici cu mamaliguta
  7. fasole verde
  8. orez salbatic (aduce cel mai mare procent de zinc, magneziu si vitamina B6)
  9. peste cu broccoli
  10. mamaliguta cu branzica de vaci si smantana”

In schimb, cei mici sunt atrasi de preparate nu tocmai sanatoase.

“In topul preferintelor se afla, asa cum era de asteptat, cartofii prajiti, urmati de crenvusti si snitele. Nu trebuie sa fi urmat vreun curs de nutritie sau vreun master in alimentatie ca sa stii cat de daunatoare sunt aceste preparate. Din punctul meu de vedere, sa le dau copiilor mei sa manance crenvusti este cel putin la fel de periculos ca si atunci cand le dau carne de pui din comert”, adauga vedeta.

 

Ela Craciun a apelat astfel la sfaturile specialistilor in nutritie si la medici pediatri pentru a afla cateva sfaturi despre cum ar putea sa isi convinga copiii sa consume alimentele de care pana acum nici nu vroiau sa auda.

“1. O alternativa buna la insistentele sacaitoare cu care ne chinuim uneori copiii ar fi sa le oferim o alimentatie cat mai diversa. Chiar daca ei par sa fi facut o obsesie pentru un anumit aliment, sa incercam sa le punem la dispozitie mai multe optiuni atragatoare. Cu siguranta, la un moment dat vor fi curiosi sa mai incerce si altceva.

  1. Pentru copii, cantitatile nu sunt importante. Calitatea alimentelor este esentiala atunci cand vine vorba de o alimentatie echilibrata la copii. Decat o punga de biscuiti, mai bine un singur galbenus de ou. Decat multa paine, mai bine o lingurita de icre.

  1. A, si mai exista un lucru care poate face diferenta intre un copil care nu mananca si un pofticios: atitudinea parintilor. Copiii care au fost lasati sa aleaga si sa manance singuri, inca de la inceput, se pare ca au o relatie mult mai echilibrata cu mancarea mai tarziu si au mai rar tulburari de alimentatie.

Si pentru ca stiu ce inseamna sa ai mofturosi la masa, va mai spun atat: nu ii rugati sa manance, nu insistati, nu va panicati ca vor muri de foame. Nu se va intampla asa ceva. Copiii au un simt al supravietuirii mult mai bine dezvoltat decat va puteti imagina. Cand le va fi foame vor manca si paine goala”, scrie vedeta pe www.elacraciun.ro.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply